Výrobce PDF (Adobe Systems) přichází k advokátům s velkými výhodami
autor: redakce publikováno: 26.10.2012
Od 1. 7. 2012 mají všichni advokáti povinnost mít datovou schránku (DS). Ze zákona vyplývá povinnost advokáta přijímat datové zprávy. Pokud je datová schránka již zřízena, umožňuje také datové zprávy odesílat. Je na zvážení každého advokáta, zda této možnosti elektronické komunikace ve vhodných případech využije. V každém případě znamená práce s elektronickými zprávami a v nich vloženými elektronickými dokumenty změnu v pracovních postupech s počítačem…
Firma Adobe, tvůrce elektronického dokumentového formátu PDF, dnes již zcela veřejné normy, může advokátům a pracovníkům advokátních kanceláří pomoci správným programovým vybavením, které jim zajistí efektivní práci s elektronickými dokumenty. Formát PDF je synonymem pro spolehlivé elektronické dokumenty, které jsou dostupné všem uživatelům bez ohledu na používaný operační systém. Použití PDF, spolu s programem Adobe® Acrobat®, nabízí obrovské možnosti práce s elektronickým dokumentem jak uvnitř kanceláře, tak i v komunikaci mimo kancelář.
V analogii s klasickým papírem mohou dokumenty v PDF nahradit tiskárny, složky a šanony, razítka, psací stroje nebo tužky, pera, papírové formuláře a košilky, archiv apod.
Dokumentový formát PDF je tzv. ISO standard a je plně podporován českou legislativou jak pro komunikaci prostřednictvím systému DS, tak jako archivní formát.
Adobe® Acrobat® umožní:
- vytvářet PDF dokumenty v souladu s platnou legislativou velmi jednoduše z kancelářských aplikací nebo skenováním papírových dokumentů
- zpracovat skenované dokumenty a získávat z nich text a formátovat je
- Spojovat různé dokumenty do jednoho dokumentu nebo spisu
- opatřovat dokumenty elektronickým podpisem (více podpisy) a/nebo časovým razítkem
- ověřovat podpisy v přijatých dokumentech
- vytvářet archivní kopie dokumentů v požadovaném standardu PDF/A
- opatřovat elektronické dokumenty poznámkami, připomínkami
- začernit požadovaný obsah před dalším použitím dokumentu
- zabezpečit dokumenty při posílání a výměně s dalšími stranami
- opatřit dokumenty ochrannými prvky pro tisk (watermark)
- jednoduše vytvářet formuláře (košilky)
- jednoduše formátovat dokumenty do požadované podoby před tiskem
- převádět přijatá PDF do kancelářských aplikací, ve kterých lze obsah využít pro další práci (např. textový editor)
- aktivovat rozšířené funkce ve zdarma dostupném programu Adobe® Reader® (el. podpisy, komentáře, ukládání formulářů)
Jedině v programu Adobe® Acrobat® je možno všechny uvedené úkony provádět jednoduše na obrazovce tak, aby uživatel okamžitě viděl výsledek. To je zásadní rozdíl mezi tímto programem od Adobe a různými programy jiných výrobců. Ti se většinou omezují pouze na určité omezené možnosti práce s PDF a mnohdy bez okamžité vizuální kontroly výsledku na obrazovce.
Pokud se chcete podívat, jak lze jednoduše pracovat s PDF dokumenty v programu Adobe® Acrobat®, stačí navštívit webové stránky a www.jaknapdf.cz.
Česká advokátní komora spolu s Adobe Systems v ČR přicházejí se speciální výhodnou nabídkou pro advokáty a advokátní kanceláře. V jejím rámci mohou advokáti nakupovat vybrané programy Adobe až o 20 % levněji oproti standardním cenám! Spolupráce dále přinese sérii advokátům na míru šitých školení na půdě ČAK. Jejich tématy bude naučit se pracovat s elektronickými dokumenty a vykonávat další aktivity, které usnadní advokátům proniknutí do této celé moderní problematiky. Více podrobných informací, přehled slev a objednávkový formulář naleznete na www.cak.cz v rubrice Aktuality http://www.cak.cz/scripts/detail.php?id=9048 .