oficiální stránky odborného  právnického časopisu české advokacie • oficiální stránky odborného  právnického časopisu české advokacie  
AK Logo Logo
vítejte!
Právě jste vstoupili na Bulletin advokacie online. Naleznete zde obsah stavovského odborného časopisu Bulletin advokacie i příspěvky exklusivně určené jen pro tento portál.
Top banner Top banner Top banner
CHCETE SI OBJEDNAT?
Zákon o advokacii a stavovské předpisy
Wolters Kluwer
Nesporná řízení I
450 Kč
natuzzi sale

Archiv BA

Archiv čísel

anketa

Vítáte věcný záměr nového civilního řádu soudního?
PARTNEŘI
SAK ePravo WKCR

Nejvyšší správní soud zamítl stížnost Českého rozhlasu proti převodu české BBC

publikováno: 20.08.2014

Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost Českého rozhlasu ve sporu, ve kterém se rozhlas domáhal zrušení převodu české stanice BBC do mediální skupiny Lagardere Active ČR. Správní řízení o změně obchodního podílu ve společnosti BBC Radiocom, jež tuto stanici provozuje, je tak ukončeno. Informovala o tom Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která o převodu rozhodovala. Rozhlas uvedl, že rozhodnutí soudu respektuje, na tahu je nyní podle něj RRTV. Lagardere upozornil na pokračující řízení ohledně změny licenčních podmínek.

Český rozhlas nejprve napadl loňské rozhodnutí, kterým vysílací rada s transakcí souhlasila. Po neúspěchu u Městského soudu v Praze, který žalobu Českého rozhlasu zamítl, se věcí zabýval Nejvyšší správní soud. Po jeho verdiktu je správní řízení ukončeno a původní rozhodnutí vysílací rady bylo potvrzeno. Český rozhlas respektuje rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Společnost BBC Radiocom s Českým rozhlasem spolupracovala až do loňského převzetí firmou Lagardere Active ČR. Od té doby se rozhlas snažil proti tomuto kroku vystupovat, mimo jiné trval na podmínce vysílat v rámci BBC dopoledne a odpoledne bloky dodávané právě Českým rozhlasem.

Lagardere naopak začal využívat vlastní materiály připravované v rámci projektu ZET, což podle něj zákon i licenční podmínky umožňují. V tomto soudním sporu dal Městský soud v Praze za pravdu naopak Českému rozhlasu, když zamítl žalobu BBC Radiocom proti pokutě 100 000 Kč za porušení licenčních podmínek. Je věcí RRTV, jak bude postupovat vůči společnosti Lagardare po rozsudku Městského soudu v Praze. Český rozhlas nebyl účastníkem sporu.

Společnost Lagardere Active ČR uvedla, že řízení o změně licenčních podmínek u rady dál pokračuje. „Jsme přesvědčeni, že samotná rada nám již brzy vyhoví v naší žádosti o změnu licence,“ sdělila ČTK mluvčí Radka Pilzová. Zároveň poznamenala, že společnost ve sporu o stotisícovou pokutu podala kasační stížnost. „Pokud by čistě teoreticky odvolací soud potvrdil verdikt Městského soudu, což si nemyslíme, budeme hledat takový model vysílání, který by vyhověl podmínce a zajistil možnost komercializace,“ dodala Pilzová.

Rada pro vysílání dnes rovněž uvedla, že Nejvyšší správní soud v červenci definitivně potvrdil pokutu 400 000 Kč, která byla uložena společnosti GREEN - SWAN PHARMACEUTICALS CR. Firma podle rady v reklamě na doplněk stravy zmiňovala údajné léčebné účinky ve vztahu k obtížím a onemocněním pohybového aparátu, což u diváka vyvolávalo oprávněné očekávání a byl tak uváděn v omyl.

Zdroj: ČTK