„Marketingové právo v sociálních médiích“


publikováno: 19.09.2016

ADLAW INTERNATIONAL pod záštitou České advokátní komory pořádá dne 21. října 2016 v paláci Dunaj konferenci „Marketingové právo v sociálních médiích“.

Na programu zazní mj. tato témata:

• Osobní identita v sociálních médiích (falešné profily)

• Ochrana osobnosti v sociálních médiích (ochrana podoby a soukromí, nakládání s osobními údaji, cookies)

• Fotografie v marketingu (práva k fotografii, obsah zachycený na fotografii)

Mezinárodní síť ADLAW INTERNATIONAL sdružuje advokátní kanceláře zabývající se reklamním a marketingovým právem. Tato oblast zahrnuje kromě samotné regulace reklamy také otázky práva autorského a práv průmyslových, nekalé soutěže, ochrany osobnosti včetně ochrany osobních dat, ochrany spotřebitele, práva informačních technologií a další.

ADLAW INTERNATIONAL existuje od roku 1992 a v současnosti čítá 23 členů ze všech koutů světa, jak je možno přesvědčit se na www.adlawinternational.com. Členskou základnu tvoří významné kanceláře s dobrou pověstí. Sdružení pořádá každoročně mezinárodní konferenci v některé z členských kanceláří na aktuální téma marketingového práva. V minulých letech se konala např. v Londýně, Miláně, Madridu, Amsterdamu, Kodani, Stockholmu, Berlíně, Lisabonu, Buenos Aires, Rio de Janeiru, Novém Dillí, Chicagu a nyní, po Paříži, je na řadě Praha.

Konference je vždy otevřena odborné právní i marketingové veřejnosti, mohou se jí účastnit místní advokáti i koncipienti. Sdílení zkušeností z jednotlivých zemí inspiruje a přispívá ke vzdělanosti všech zúčastněných.

Letošní téma si vyžádala marketingová praxe, která řeší především právní regulaci v sociálních médiích. Překotný rozvoj technologií staví právníky i marketéry před řadu otázek. Co s falešnými profily na sociálních sítích, zda jsou cookies osobními údaji, jaké podmínky a následky má sdílení příspěvků na sociálních sítích a za jakých podmínek mohu užít fotografii účastníka promo akce, to jsou jen některé z bodů, jimiž se konference bude zabývat. Příspěvky se očekávají jak z pohledu práva, tak marketérů. Účast zahraničních právních kanceláří přinese pohled z jiných zemí.